مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 02:002022-12-15اقتصادي

لزوم حفظ تنوع خاک در استان بوشهر/ آلاینده ها افزایش یافت


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نباید اجازه دهیم تنوع زیستی و گونه ای خاک از بین برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کبری توکلی عصر پنجشنبه در مراسم روز جهانی خاک در دانشکده کشاورزی دشتستان ضمن گرامیداشت روز جهانی خاک اظهار داشت: در زمینه فرسایش خاک نسبت به دنیا وضعیت خوبی نداریم و میزان فرسایش خاک در ایران سه برابر میانگین جهانی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در حقیقت هدف از برگزاری برنامه های روز جهانی خاک، افزایش آگاهی و حمایت اجتماعی و ایجاد فرهنگ حفاظت از خاک در سنین پایین جامعه است.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی در برنامه چند ساله از امسال برنامه هزار هکتار کشاورزی حفاظتی را با کمیته ای متشکل از محیط زیست استان بوشهر و اداره کل منابع طبیعی برنامه ریزی خواهد کرد که با جدیت در سطوح آبی و دیم استان اجرایی می شود.

وی بیان کرد: در استان بوشهر با داشتن مناطق ویژه پتروشیمی و نفتی در مناطق شمالی و جنوبی آلاینده ها در آب و خاک افزایش داشته است.

وی گفت: مزیت نسبی گوجه خارج از فصل و کشت در زیر پلاستیک عوامل آلودگی خاک و فرسایش خواهد بود و کشت جالیز در زیر پلاستیک که هم به آب و هم خاک آسیب شدید وارد می کند و بی رحمانه باعث فرسایش می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حفظ تنوع خاک در استان بوشهر/ آلاینده ها افزایش یافت

لزوم حفظ تنوع خاک در استان بوشهر/ آلاینده ها افزایش یافت