مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 03:352022-12-16پزشكي

سلول های بنیادی برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارند؟


سلول های بنیادی خون ساز که در مغز استخوان همه ما جا خوش کرده اند، امید آخر برخی بیماران هستند؛ بیمارانی که جهت ادامه حیات وابسته به دریافت این سلول های بنیادی خون ساز هستند.

- سلول های بنیادی خون ساز که در مغز استخوان همه ما جا خوش کرده اند، امید آخر برخی بیماران هستند؛ بیمارانی که جهت ادامه حیات وابسته به دریافت این سلول های بنیادی خون ساز هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مغز استخوان انسان مرتبا سلول های خون ساز ایجاد می کند و سلول های بنیادی خون ساز در بدن هر شخص، مسوول ساختن اجزای خون او هستند.

در بیماری های خونی، اجزای خون دچار مشکل می شوند، اما اگر سلول های بنیادی سالم باشند، اجزای خون را می سازند؛ در صورتیکه فرد بیمار شده و تولید سلول های بنیادی اش با مشکل مواجه شود، بیماری های خونی در فرد بروز پیدا می کند.

سلول های بنیادی برای چه بیماری هایی کاربرد دارند؟ باید توجه کرد که از سلول های بنیادی خون ساز برای درمان افرادی که دچار بدخیمی های خونی یا بیماری هایی چون تالاسمی، سرطان های خونی و.

هستند، استفاده می کنند تا بیماری که سلول خونی بدنش دچار مشکل شده، سلامت خود را بازیابد.

در کشورمان، مرکز پذیره نویسی سلول های بنیادی خون ساز در سازمان انتقال خون آغاز به کار کرد تا بتواند با کمک های مردمی که به صورت داوطلبانه به اهدای سلول ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلول های بنیادی برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارند؟

سلول های بنیادی برای درمان چه بیماری هایی کاربرد دارند؟