مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 06:502022-12-16اجتماعي

تور صیادان، کابوس لاک پشتهای دریایی کشور


مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اقدامات سازمان در جهت حفاظت از لاک پشت های دریایی، گرفتار شدن این گونه در تورهای صیادی را یکی از عمده ترین چالش ها آن ها ذکر کرد.

- اقدامات انجام شده در جهت حفاظت در لاک پشت دریایی وی افزود: این گونه ها براساس جایگاهی که در هرم غذایی دارند، بسیار دارای اهمیت هستند لذا اقداماتی از جمله شناسایی تمامی زیستگاه های تخمگذار لاک پشت ها در استان ها، سواحل و جزایر شده است و براین اساس هر ساله کار پایش انجام می گیرد.

طالبی متین در ادامه به ایجاد دبیرخانه حفاظت از لاک پشت های دریایی در سال 1399 در شهرستان چابهار اشاره کرد و گفت: هر ساله علاوه بر اقدامات معمول، مطالعات و پایش هایی مانند تگ گذاری لاک پشت ها نیزانجام می شود و اطلاعات جمع آوری شده در کل سواحل جنوب کشور توسط این دبیرخانه ثبت و در نهایت بانک اطلاعاتی در این زمینه ایجاد می شود.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست به تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از لاک پشت ها نیز اشاره کرد و افزود: براساس این برنامه، اقدامات، برنامه ها، تمام چالش ها و مشکلات این گونه شناسایی و احصا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تور صیادان، کابوس لاک پشتهای دریایی کشور

تور صیادان، کابوس لاک پشتهای دریایی کشور