مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 09:502022-12-16فرهنگي

کاغذ حمایتی بهای تمام شده کتاب را کاهش می دهد


مدیرعامل انجمن فرهنگی زنان ناشر گفت: از آنجا که بخش عظیمی از هزینه های چاپ کتاب، متعلق به کاغذ است، زمانی که کاغذ حمایتی به آن کتاب تعلق می گیرد، - در کاهش قیمت تمام شده کتاب موثر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پس از آغاز به کار دولت سیزدهم، مسئله خودکفایی در تولید کاغذ در دستور کار جدی شخص رییس جمهور و همچنین مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

پس از گذشت یکسال با حمایت های دولت کارخانه کاغذ مازندران به عنوان تنها تولید کننده کاغذ تحریر در کشور جهش تولید قابل ملاحظه ای داشت و همچنین برنامه ریزی ها برای در مدار تولید قرار گرفتن کارخانه های کاغذهای پارس، البرز و زاگرس نیز به سرانجام رسید و این واحدهای تولیدی نیز به زودی کار تولید را آغاز می کنند.

امسال بجز آنکه 70 درصد کتاب های درسی کشور با کاغذ ایرانی منتشر شد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به طور منظم سهمیه کاغذ را میان ناشران عمومی توزیع کرد.

با این روند بازار نشر کشور پس از گذراندن چند سال پرتلاطم گام های اولیه خود را به سمت ثبات برداشته است.

مریم السادات ظهوریان مدیرعامل انجمن فرهنگی زنان ناشر و مدیر مسئول انتشارات نورگیتی درباره این موضوع به مهر گفت: از آنجا که بخش عظیمی از هزینه های چاپ کتاب، متعلق به کاغذ است، زمانی که کاغذ حمایتی به آن کتاب تعلق می گیرد، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاغذ حمایتی بهای تمام شده کتاب را کاهش می دهد

کاغذ حمایتی بهای تمام شده کتاب را کاهش می دهد