مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 11:552022-12-16اقتصادي

تولید 1.2 میلیون تن اناردر کشور/ صادرات 100 درصد افزایش یافت


مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی، از افزایش 100 درصدی صادرات انار در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی مقدم افزود: در 8 ماهه امسال 7 هزار و 500 تن انار به کشورهای مختلف شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش 100 درصدی نشان می دهد.

وی صادرات انار در 8 ماهه سال 1400 را 3500 تن عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته در کل نزدیک به 17 هزار و 700 تن صادرات انار به ارزش حدود 8 میلیون دلار داشتیم.

جلیلی مقدم، کیفیت و طعم انار ایران را در دنیا بی نظیر خواند و اظهار داشت: یکی از ویژگی های انار ایران، سلامت محصول است و از سوی دیگر کشورها به دلیل خواص دارویی از این محصول استقبال می کنند.

وی میزان تولید انار در کشور را حدود یک میلیون و 200 هزار تن در سال جاری پیش بینی کرد و گفت: تولید امسال نسبت به سال گذشته با وجود سرمازدگی و خشکسالی و خسارت به برخی باغات انار، تغییر چندانی نداشته و با وجود این که در چهار استان کاهش تولید داشتیم، اما در دیگر مناطق انارخیز با افزایش تولید مواجه بودیم و از این رو برای شب یلدا این محصول به وفور در بازار است.

جلیلی مقدم مصرف سالانه انار را برای هر نفر در سال حدود 10 کیلوگرم در کشور برآورد کرد و اظهار داشت: بخشی از این میوه به صورت تازه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 1.2 میلیون تن اناردر کشور/ صادرات 100 درصد افزایش یافت

تولید 1.2 میلیون تن اناردر کشور/ صادرات 100 درصد افزایش یافت