مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 12:252022-12-16اقتصادي

چگونگی کاربرد پرتوها در صنعت نفت و کاهش آلاینده ها


معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: یکی از بخش های مغفول مانده در استفاده از پرتوها در حوزه صنعت نفت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید پژمان شیرمردی با بیان این مطلب درباره کاربرد چگونگی استفاده و کاربرد پرتوها در صنعت نفت گفت: پرتوها هم در حوزه فرایندی، هم تشخیص و نیز حس گرها می توانند مفید باشند به طوری که در حوزه فرایندی، اقدامات خوبی را انجام داده ایم البته باید توجه داشت برخی از این کارها در دنیا آغاز شده بود و ما نیز این پروژه را در کشور آغاز کرده ایم.

وی توضیح داد: یکی از این کارها، انجام تحقیقات در زمینه تبدیل نفت سنگین به سبک است و باید دانست پرتوهای الکترون هنگامی که انرژی می گیرند دارای این توانمندی هستند که با شکستن زنجیره های کربنی، آنها را کوتاه تر کنند و عملا اثر خود را بر روی گران روی و نیز سبک سازی نفت نشان دهند.

شیرمردی تصریح کرد: بحث هیدروژن دار کردن، آلکیل دار کردن در اصل عامل دار کردن نفت و مواد نفتی اقدام دیگری است که با استفاده از پرتوها چنین امکانی فراهم شده تا این کار انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر کاربردهای پرتوها در این صنعت مهم کشور اظهار کرد: حذف برخی مواد و ناخالصی ها در نفت و مواد نفتی یکی از کارهای بسیار مهمی است که اکنون و به صورت جدی در حال تحقیق و پژوهش درمورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی کاربرد پرتوها در صنعت نفت و کاهش آلاینده ها

چگونگی کاربرد پرتوها در صنعت نفت و کاهش آلاینده ها