مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 12:552022-12-16دانش

یک سیستم جدید برای به پرواز درآوردن ربات هایی به کوچکی حشرات


پژوهشگران «دانشگاه واشنگتن» در پژوهش جدید خود نشان داده اند که یک سیستم بدون ژیروسکوپ می تواند به پرواز کردن ربات هایی کمک کند که به اندازه حشرات هستند.

- پژوهشگران دانشگاه واشنگتن در پژوهش جدید خود نشان داده اند که یک سیستم بدون ژیروسکوپ می تواند به پرواز کردن ربات هایی کمک کند که به اندازه حشرات هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلور، ربات های سبک وزن و پرنده که به اندازه حشرات کوچک ساخته شده اند، می توانند کاربردهای بسیار ارزشمندی در جهان واقعی داشته باشند.

به عنوان مثال، آنها می توانند در پشتیبانی از مأموریت های جستجو و نجات، بازرسی از مکان های خطرناک و حتی اکتشافات فضایی نقش داشته باشند.

به رغم توانایی این ربات ها، تحقق آنها تاکنون دشوار بوده است؛ به ویژه به دلیل مشکلات فنی که ربات ها هنگام تلاش برای تثبیت پرواز و تکرار مصنوعی قابلیت های ذاتی حشرات با آنها روبرو می شوند.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن (University of Washington) اخیرا یک سیستم کنترل پرواز و سنجش باد ابداع کرده اند که می تواند به حل کردن این مشکل چالش برانگیز رباتیک کمک کند و نهایتا امکان پرواز پایدار ربات هایی حتی به کوچکی یک پشه را فراهم آورد.

این سیستم مبتنی بر استفاده از شتاب سنج است؛ حسگری که می تواند شتاب هر وسیله، جسم یا بدن متحرک را اندازه گیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سیستم جدید برای به پرواز درآوردن ربات هایی به کوچکی حشرات

یک سیستم جدید برای به پرواز درآوردن ربات هایی به کوچکی حشرات