مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 18:302022-12-16پزشكي

هشداری درباره ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرمانشاه: افراد در صورت مشاهده هرگونه مرگ دسته جمعی پرندگان سریعا موضوع را به مراکز یا پایگاه های بهداشتی گزارش کنند.

- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرمانشاه با اشاره به کشندگی بالای آنفلوآنزای پرندگان، هشدار داد: مردم هرگونه مرگ و میر دسته جمعی پرندگان را سریعا به مراکز و پایگاه های بهداشت گزارش کرده و به لاشه پرندگان مرده نزدیک نشوند.

دکتر حسین نادری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به خطرات بالای آنفلوآنزای پرندگان گفت: این نوع آنفلوآنزا کشندگی حدود 60 تا 70 درصدی دارد و این درحالی است که کشندگی آنفلوآنزای معمولی حدود دو تا سه درصد است.

نادری گفت: این نوع آنفلوآنزا از طریق تماس با پرندگان و ترشحات آنها منتقل می شود و حتی مواردی هم وجود دارد که افراد از کنار پرنده عبور کرده و توسط قطرات تنفسی پرنده که در هوا موجود است، آلوده شده اند.

وی با بیان اینکه این نوع آنفلوآنزا کشندگی بالایی در پرندگان هم دارد، هشدار داد افراد در صورت مشاهده هرگونه مرگ دسته جمعی پرندگان سریعا موضوع را به مراکز یا پایگاه های بهداشتی گزارش کنند.

نادری همچنین هشدار داد افراد در صورت مشاهده چنین مواردی به هیچ عنوان نزدیک لاشه پرندگان نشده و از دست زدن به آنها به طور جد خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشداری درباره ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان

هشداری درباره ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان