مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 آذر 1401 ساعت 23:152022-12-16سياسي

موزه تخصصی شمس تبریزی در خوی راه اندازی می شود


رییس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر خوی از راه اندازی موزه تخصصی شمس تبریزی در خوی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا پیری عصر جمعه در تجلیل از پژوهشگران حوزه عرفان و ادب در خوی اظهار کرد: حدود 400 فقره اسناد مکتوب و اشیا به دست آمده در ارتباط با شمس در این موزه نگهداری خواهد شد.

محبوب مهدویان از شمس پژوهان برجسته آذربایجان غربی نیز در این همایش وجود شمس تبریزی در خوی را ظرفیتی بس بزرگ برای تبدیل این شهرستان به قطب مطالعات شمس و مولانا پژوهی دانست و گفت: از نظر اجتماعی وجود بارگاه شمس تبریزی در خوی فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر جوانان با این گوهر ناب عرصه عرفان و ادب و فرصت طلایی برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه و کشور است.

سید حسین حسن زاده یکی از از شمس پژوهان از دست یابی به اسناد جدید در مورد مقبره شمس تبریزی خبر داد و گفت: اسنادی از 500 سال قبل از جایگاه معنوی شمس و مقبره شمس تبریزی در خوی و نسخ خطی مربوط به مقالات شمس تبریزی به دست آمده که نشان می دهد مقبره شمس تبریزی دارای موقوفاتی هم بوده است.

رضا بایرام زاده پژوهشگر تاریخ هنر ایران هم در این همایش ازیافته های مهم معماری در مورد مناره های مقبره شمس تبریزی خبر داد و گفت: مقبره شمس تبریزی دارای 3 مناره با تزیین شاخ های قوچ بوده است که 2 مناره آن ها براثر حواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه تخصصی شمس تبریزی در خوی راه اندازی می شود

موزه تخصصی شمس تبریزی در خوی راه اندازی می شود