مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 00:302022-12-16سياسي

هزینه کرد شهرستان ها از اعتبارات و اولویت های پژوهشی فاقد شفافیت لازم است


عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی گفت: هنوز شفافیت لازم در زمینه هزینه کرد اعتبارات پژوهشی و تعریف برنامه ها، - ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی گفت: هنوز شفافیت لازم در زمینه هزینه کرد اعتبارات پژوهشی و تعریف برنامه ها، طرح ها و اولویت های پژوهشی تعریف نشده و این موضوع در شهرستان ها بیشتر مشهود است.

دکتر سید رضا شاکری در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: هر چند در تصمیم گیری ها و توسعه کشور قدرت کارشناسی و منابع بسیاری در اختیارمان است اما به دلیل اینکه عمدتا در هزینه کردها بخش پژوهش مغفول مانده، موضوع توسعه هم عوارض زیادی برای کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: اگرچه در کشورهایی که مانند ایران در حال توسعه است، در سیاست گذاری ها و مدل های توسعه ابتدا به پژوهش احتیاج می شود اما در کشور ما هنگامی که قرار است سیاست ها و برنامه های توسعه ای تدوین و تبدیل به برنامه و قانون شود، به پژوهش کمتر توجه می شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه توسعه هم آثار خوب و هم عوارض منفی در پی دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه برنامه های توسعه ای تا حدودی از پژوهش دور بوده و در عمل هم بخش های بسیاری از آن اجرا نشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه کرد شهرستان ها از اعتبارات و اولویت های پژوهشی فاقد شفافیت لازم است

هزینه کرد شهرستان ها از اعتبارات و اولویت های پژوهشی فاقد شفافیت لازم است