مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 02:502022-12-16دانش

کشف احتمالی 2 سیاره منحصر به فرد پوشیده از آب


به نظر می رسد اخترشناسان موفق به کشف دو جهان آبی فراخورشیدی شده اند که در زیر جو داغ و بخارآلود خود اقیانوس هایی عمیق جا داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، منظومه شمسی ما خانه ی طیف گسترده ای از سیارات از جهان های صخره ای معتدل گرفته تا غول های ساخته شده از گاز یا یخ است.

با این وجود از زمانی که ستاره شناسان به دسته بندی سیارات فراخورشیدی پرداخته اند، متوجه شده اند که چند نوع رایج از آنها در نواحی محلی ما یافت نمی شود برای مثال ابر زمین ها و نپتون های کوچک.

در مطالعه ای جدید، گروهی از اخترشناسان بهترین شواهد تاکنون از یک نوع سیاره فراخورشیدی که مدت ها قبل فرضیه وجود آنها مطرح شده بود را شناسایی کرده اند و این سیارات جهان های آبی نام دارند.

همانطور که از نام آنها انتظار می رود، این سیارات با یک اقیانوس عمیق پوشیده شده اند که یک هسته سنگی یا یخی را احاطه کرده اند.

سیارات مورد بحث ما Kepler-138 c و Kepler-138 d نام دارند و به دور یک ستاره کوتوله قرمز در فاصله حدود 218 سال نوری از ما در صورت فلکی شلیاق(Lyra) می چرخند.

اندازه هر دو سیاره بیش از سه برابر زمین و جرم آنها دو برابر است، که به این معنا است که چگالی آنها بسیار کمتر از سیاره ما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف احتمالی 2 سیاره منحصر به فرد پوشیده از آب

کشف احتمالی 2 سیاره منحصر به فرد پوشیده از آب