مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 08:152022-12-17اجتماعي

بایدها و نبایدهای اجرای یک طرح گردشگری در غار «رشی»


غار دربند رشی با قدمت 230 ساله نخستین سکونتگاه بشر بوده و در شهرستان رودبار قرار دارد که انتشار خبر تبدیل این غار به رستوران نگرانی مردم منطقه و تاریخ دوستان را فراهم کرده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - بهرام قربانپور: قریب به دو دهه از کشف غار دربند رشی می گذرد، غاری که راز و رمزش، زیبایی ها و چشم انداز دلفریبش شگفتانه تاریخی را رقم زد.

سبقه و پیشینه تاریخی استان گیلان و شهرستان رودبار با کشف جام مارلیک در روستای نصفی این شهرستان زبانزد خام و عام بود اما کشف نخستین سکونتگاه بشر و عصر پارینه سنگی در گردنه های ارتفاعات رودبار مهر تأییدی بر گذشته پر رمز و راز و اصیل این شهرستان است.

غاری که آغل شد کشف غار دربند رشی اگرچه در روزهای ابتدایی با سر و صدای زیادی همراه شد اما رفته رفته دامنه توجهات مسئولان و متولیان امر به این یافته تاریخی کهن و کم نظیر کمرنگ و حتی بی رنگ شد تا جایی که در یک بازه زمانی به قدری به دست فراموشی سپرده شد که چوپانان و شبانان محلی، این غار را با آغل اشتباه گرفته و به جای اینکه محلی برای تحقیق و پژوهش و دید و بازدید عموم شود به مأمن گوسفندان تبدیل شد.

این بی مهری ها و نامهربانی به جایی رسید که حتی صدای بومیان منطقه و تاریخ دوستان بومی و غیر بومی را درآورد و بی توجهی متولیان از یک سو و حفاری های غیرمجاز د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای اجرای یک طرح گردشگری در غار «رشی»

بایدها و نبایدهای اجرای یک طرح گردشگری در غار «رشی»