مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 08:552022-12-17پزشكي

افراد لاغر هم به کبد چرب مبتلا می شوند؟


متخصص بیماری های داخلی در کردستان در پاسخ به این پرسش که آیا افراد لاغر هم به کبد چرب غیرالکلی مبتلا می شوند، گفت: رابطه چاقی با کبد چرب غیرالکلی در افراد مختلف، - متفاوت است.

برخی بیماران بدون بافت چربی اضافی و با وجود لاغری، به کبد چرب مبتلا می شوند.

دکتر رضا بهرامی، در گفت و گو با ایسنا، درباره روند شکل گیری بیماری کبد چرب غیرالکلی اظهار کرد: وجود چربی کم در کبد طبیعی است، اما اگر این میزان از چربی بیش از 5 درصد وزن کل کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب غیرالکلی دچار شده است؛ یعنی حالتی که کبد در تحمل و هضم چربی ها دچار مشکل شده و در نتیجه، چربی در کبد رسوب می کند.

وی افزود: در حالی که از شروع رسوب چربی در کبد و بیماری کبد چرب تا بروز نارسایی کبد، ممکن است بین 20 تا 30 سال طول بکشد، اما قبل از آن، تنگی عروق قلب و مغز باعث سکته های قلبی و مغزی زودرس در مرگ بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی می شود.

این متخصص بیماری های گوارش و کبد در کردستان، سندروم متابولیک ، چاقی شکمی ، دیابت نوع 2 و چربی خون بالا را مهمترین علل ابتلا به کبد چرب غیرالکلی برشمرد که با شدت یافتن میزان بروز هر یک از این عوامل خطر، مرگهای ناشی از بیماری کبدی پیشرفته (سیروز کبدی) نیز افزایش می یابد تا آن جا که 80 درصد بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی و هپاتیت مزمن ناشی از آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد لاغر هم به کبد چرب مبتلا می شوند؟

افراد لاغر هم به کبد چرب مبتلا می شوند؟