مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 08:552022-12-17پزشكي

ماجرای افزایش 150 درصدی مصرف آنتی بیوتیک در کشور


بررسی های سامانه نسخه الکترونیک، نشان می دهد که در ماه های مهر و آبان 1401، با افزایش غیر قابل باور مصرف داروهای آنتی بیوتیک در کشور مواجه بودیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، کمبود داروهای آنتی بیوتیک از چند ماه گذشته در کشور نمایان شده و همچنان هم اثرات این کمبود، کم و بیش وجود دارد.

در این بین، معادله های مختلفی را برای این کمبودهای اخیر مطرح کرده اند که یکی از گزینه ها، مصرف بیش از اندازه داروهای آنتی بیوتیک در ماه های اخیر بوده است.

در همین ارتباط، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، گفته است که آنفلوانزای زودرس باعث شده که مصرف داروهای آنتی بیوتیک در کشور، فزونی بگیرد.

البته نکته ای که نباید از آن غافل شد، مصرف خودسرانه و اشتباه دارو در کشور است.

به طوری که غلامرضا پورحیدری رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، با بیان اینکه بسیاری از تجویز داروها در کشور ما ضروری نیست، گفت: دست کم بیش از 50 درصد دارویی که در کشور تجویز می شود ضروری نیست و می توان از تجویز آن صرف نظر کرد.

وی ادامه داد: با فرهنگ سازی در زمینه تجویز و مصرف دارو می توان مصرف دارو را به بیشتر از 50 درصد کاهش داد و منابع ذخیره شده در این زمینه را در بخش های دیگر هزینه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای افزایش 150 درصدی مصرف آنتی بیوتیک در کشور

ماجرای افزایش 150 درصدی مصرف آنتی بیوتیک در کشور