مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 09:302022-12-17اجتماعي

کشمکش یک دهه ای برای انتقال آب چشمه های زرین گُل برطرف شد


رییس کل دادگستری گلستان از توقف عملیات حفاری در منطقه حفاظت شده اَبر یکی از ذخیره گاه های گونه سرخدار در جنگل های هیرکانی، خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حیدر آسیابی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: براساس اعلام نظر کارشناسان محیط زیست، عملیات حفاری و انتقال آب چشمه های زرین گُل در منطقه حفاظت شده اَبر که سرچشمه حوزه آبریز گرگانرود محسوب می شود، آسیب های جبران ناپذیری به جنگل های هیرکانی و اکوسیستم منطقه به ویژه ذخیره گاه گونه در معرض خطر انقراض سرخدار و کاج زربین، وارد می کند و همین موضوع سبب یک دهه کشمکش در منطقه شده بود.

رییس کل دادگستری استان گلستان افزود: پس از بررسی و اخذ نظر کارشناسان این حوزه، دستور توقف عملیات حفاری، سال گذشته از سوی دادستان علی آبادکتول صادر شد.

وی ادامه داد: چند هفته پیش گزارش هایی مبنی بر فک پلمب دستگاه ها و از سر گیری کار حفاری در این منطقه منتشر شد که بلافاصله با ورود دادگستری استان گلستان، علاوه بر دستور توقف کار، همه ماشین آلات و تجهیزات حفاری جمع آوری و برای مدیران متخلف هم، پرونده تشکیل شد.

آسیابی گفت: با جمع آوری ماشین آلات حفاری، کشمکش یک دهه ای برای حفاری و انتقال آب چشمه های زرین گُل از حوضه آبریز گرگانرود در منطقه حفاظت شده اَبر با پیگیری و کمک نمایندگان مجلس و استاندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشمکش یک دهه ای برای انتقال آب چشمه های زرین گُل برطرف شد

کشمکش یک دهه ای برای انتقال آب چشمه های زرین گُل برطرف شد