مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 10:352022-12-17اجتماعي

احیای پوشش گیاهی چهار محال و بختیاری ضروری است


رییس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: باید احیای پوشش گیاهی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.

- فرزاد رضازاده در گفت وگو با مهر اظهار کرد: تثبیت و احیای پوشش گیاهی یکی از اقداماتی است که برای حفظ خاک مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان داشت: این اقدام برای مناطقی صورت می گیرد که قبلاً واجد پوشش گیاهی بوده و الان فاقد پوشش هستند.

رضازاده افزود: استقرار پوشش گیاهی منجر به آن می شود که خاک مجدد خود را پیدا کند، در بسیاری از مناطق کویری نقش پوشش گیاهی به خوبی قابل مشاهده است چون زمانی که باد می خواهد خاک را جابجا کند بوته های موجود در سطح خاک این اجازه را نمی دهند.

رییس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: برای حفظ خاک بر روی دامنه ها شیارهایی زده می شود که این شیارها چه منقطع و چه پیوسته باشند، بر روی خطی افقی با شیب ایجاد می شوند و این سبب می شود آب بارانی که می خواهد روی دامنه جاری شود در این شیارها به دام افتد.

وی ادامه داد: این شیارها باید متناسب با آب بارانی باشند که بر روی دامنه جریان می یابد، اندازه شیارها اگر بیشتر از میزان بارش ها باشد اشکالی پیش نمی آید اما کوچک بودن شیارها سبب سریز شدن آب باران می شود و شیارها را دچار تخریب و پارگی کرده و ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای پوشش گیاهی چهار محال و بختیاری ضروری است

احیای پوشش گیاهی چهار محال و بختیاری ضروری است