مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 13:252022-12-17سياسي

95 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار است


معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور گفت: 95 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید ملانوری پیش از ظهر شنبه در دومین دوره آموزش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیلگری که در بخشداری کهریزک برگزار شد، طی سخنانی رفع استضعاف و فقر از سراسر کشور و به ویژه در مناطق کم برخوردار را از اهداف اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شعار از مردم و برای مردم رسالت افزایش همکاری مردم در پیشرفت قریب به 37 هزار و 800 دهیاری و شورای روستا در کشور شکل گرفته است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور اضافه کرد: بر همین اساس اکنون 95 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز بهره مند شدند، از سال 60 و 61 شاهد برابری جمعیت روستاها و برخی شهرها بودیم که این موضوع باعث تبدیل برخی روستاها به شهر شد.

وی گفت: امروز جمعیت روستایی در کشور ما به 23 درصد و جمعیت شهری به 78 درصد رسیده است و شاهد گرایش کشور به شهرنشینی هستیم، که این یک تهدید است.

ملانوری با بیان اینکه پیشرفت روستاها می تواند، سبب مهاجرت معکوس به روستاها شود، ادامه داد: در نتیجه پیشرفت روستاها عده ای از مهاجرت به شهرها پشیمان می شوند و با ابزارها و زیرساخت های بهتر می توانیم، زمینه بازگشت آن ها به روستاها را فراهم آوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

95 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار است

95 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردار است