مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 14:452022-12-17اقتصادي

آمار فروش اوراق ارزی در ابهام


فروش اوراق ارزی یکی از اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز است که تاکنون آماری از میزان فروش این اوراق منتشر نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک مرکزی همزمان با افزایش های قابل توجه قیمت ارز در فصل پاییز از اوراق ارزی خود رونمایی و اعلام کرد که این اوراق با عاملیت بانک ملی در شعب ارزی آن به فروش می رسد.

شرایط خرید این اوراق به این صورت است که سر رسید آن ها سه ماهه و حداقل و حداکثر میزان خرید اوراق توسط هر شخص حقیقی ایرانی بالاتر از 18 سال، به ترتیب معادل ریالی 1000 دلار و 4000 دلار است.

همچنین، هر مشتری می تواند تنها یک بار با کد ملی خود اقدام به خرید این اوراق کند و متقاضیان خرید، باید وجه ریالی آن را با نرخ پایانی روز قبل دلار توافقی (اسکناس بازار متشکل معاملات ارزی) بپردازند.

در این بین، بررسی ها از شعب بانک ملی در روزهای ابتدایی فروش اوراق ارزی حاکی از آن بود که این شعب با تاخیر به فروش این اوراق اقدام کردند که دلیل آن، تعریف نشدن کد مربوطه در سامانه برخی از شعب این بانک برای فروش اوراق ارزی اعلام شد.

از سوی دیگر، از زمان اعلام جزییات و شرایط فروش اوراق ارزی بانک مرکزی، انتقادات کارشناسی به این موضوع مبنی بر اینکه با پرداخت حق الوکاله هفت درصدی مبلغ ریالی در زمان سررسید این اوراق و تحویل سه ماهه اسکناس ارز، از اوراق ارزی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار فروش اوراق ارزی در ابهام

آمار فروش اوراق ارزی در ابهام