مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 15:102022-12-17اقتصادي

بیش از 290 هزار دلار فرش دستباف از استان مرکزی صادر شده است


رییس سازمان صمت استان مرکزی از صادرات بیش از 7 هزار تُن فرش دستباف به ارزش بیش از 290 هزار دلار به کشورهای اروپایی و آسیایی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی جودکی با اشاره به اینکه امسال بیشترین محموله های فرش دستبافت این استان با وزن هفت هزار و 638 کیلوگرم به آلمان، ایتالیا، انگلیس، چین و فرانسه صادر شده است، گفت: ارزش دلاری این میزان فرش صادر شده 290 هزار و 558 دلار بوده است.

جودکی با بیان اینکه فرش های صادراتی از نوع تمام ابریشم، ظریف کرک و ابریشم، تجاری، درشت بافت، گبه و تابلو فرش است، ابراز داشت: این استان به خصوص در مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش های دستبافت نفیس در کشور است.

وی حمایت از بافنده های استان مرکزی از طریق معرفی به بیمه تأمین اجتماعی و ارائه تسهیلات کم بهره به کارگاه های بافندگی از برنامه های اولویت دار اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد.

جودکی در ادامه عنوان کرد: یک هزار و 219 فقره کارت قالی بافی و 747 مجوز مشاغل خانگی امسال در نقاط مختلف استان صادر شده و مجموع بافندگان زیرپوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی در استان مرکزی به 9 هزار و 450 نفر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 290 هزار دلار فرش دستباف از استان مرکزی صادر شده است

بیش از 290 هزار دلار فرش دستباف از استان مرکزی صادر شده است