مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 16:202022-12-17پزشكي

7 مرکز آموزش و بیماریابی ایدز در تنگستان فعال شد


سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: هفت مرکز آموزش و بیماریابی اچ ای وی، با هدف کاهش انگ، تبعیض اجتماعی و شناسایی افراد مبتلا به این بیماری، - در تنگستان فعال شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ماه زرافشون رفیعی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت در تنگستان به دلیل بافت عمدتاً روستایی شهرستان و مرزی بودن این شهرستان با کشورهای همسایه و حاشیه حوزه خلیج فارس و ورود اتباع بیگانه و مهاجرت پذیری، مراکز آموزش و بیماریابی اچ آی وی در شهرستان فعال شده اند.

وی ادامه داد: پایگاه مراقبت مرزی مستقر در بندر تجاری دلوار و بوالخیر نیز در تمام طول سال، به صورت مستمر با استفاده از رویکرد نوین آموزش و اصول مبانی توصیه به انجام تست اقدام به غربالگری و بیماریابی در این پایگاه ها می کنند.

رفیعی با تأکید بر اهمیت آگاهی بخشی از راه های انتقال، مراحل مختلف بیماری و راه های پیشگیری از اچ آی وی به مردم بیان داشت: ارتقا سطح سواد سلامت در راستای پیشگیری و کنترل عفونت اچ آی وی از اهمیت خاصی برخوردار است.

رفیعی تصریح کرد: زنان باردار، ملوانان، مواجهه شغلی، افراد دارای رفتارهای پرخطر (معتادان تزریقی و…) و سایر گروه های در معرض خطر اچ آی وی به صورت مستمر در تنگستان مورد غربالگری قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 مرکز آموزش و بیماریابی ایدز در تنگستان فعال شد

7 مرکز آموزش و بیماریابی ایدز در تنگستان فعال شد