مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 16:502022-12-17اقتصادي

سهم 70 درصدی وزارت نفت از مجوزهای ساخت بار اول تجهیزات در کشور


حمزه حسنی بابیان اینکه 70 درصدمجوزهای مرتبط باساخت باراول تجهیزات درصنعت نفت بوده است،اظهار کرد:تعداد مجموعه های فعال دانش بنیان که درتلاش برای ساخت تجهیزاتی ویژه صنعت نفت مختلف بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سید حمزه حسنی با بیان اینکه تاکنون میزان اعتبار اختصاص یافته برای ساخت بار اول در حوزه انرژی 500 میلیارد تومان و برای سایر حوزه های غیر انرژی 250 میلیارد تومان بوده است، گفت: شرکت های دانش بنیان عموماً در مسیر تولید تک حرکت می کنند و خدمات پیشرفته ای را در صنایع نفت و نیرو و حمل ونقل ریلی و… دارند، عموماً هم مشتریان و کارفرمای این شرکت ها مجموعه های دولتی یا شرکت های نیمه دولتی هستند، در حالی که این مجموعه های دولتی برای تدارکات و خرید کالاهای مورد نیاز خود تابع قوانین برگزاری قانون مناقصات برای خرید کالاها هستند.

وی با تأکید بر اینکه بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات باید مبتنی بر اختیارات و دسترسی ها و دانشی فراتر از یک خرید معمولی و تکراری در دستگاه های اجرایی باشد، افزود: در روند ساخت بار اول و بومی سازی، نیاز به دانش فنی و اختیاراتی قانونی داریم.

در بسیاری از موارد ممکن است آن مجموعه دولتی دانش فنی لازم برای دسترسی به آن تجهیزات را نداشته باشد و در عین حال قوانین ممکن است اجازه اقدام مؤثر را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 70 درصدی وزارت نفت از مجوزهای ساخت بار اول تجهیزات در کشور

سهم 70 درصدی وزارت نفت از مجوزهای ساخت بار اول تجهیزات در کشور