مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 17:052022-12-17سياسي

دسترسی به علوم و دانش کاربردی، رکن اساسی پیشرفت و توسعه پایدار است


رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری، دسترسی به علوم و دانش کاربردی را رکن اساسی پیشرفت و توسعه پایدار برشمرد.

- ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری، دسترسی به علوم و دانش کاربردی را رکن اساسی پیشرفت و توسعه پایدار برشمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پیام دکتر علی محمد آخوندعلی آمده است: همان گونه که همه می دانیم مهم ترین رکن اساسی پیشرفت و توسعه پایدار در جهان معاصر دسترسی به علوم و دانش کاربردی است.

جستجوگری و تحقیق فرصتی است که از طریق آن می توان ظرفیت های بالقوه را به فعلیت رساند و راه رسیدن به موفقیت و پیشرفت را از بستر آن ممکن و هموار ساخت.

برتری و مرجعیت علمی هر کشوری با پشتوانه پژوهش کاربردی سنجیده و تعیین می شود.

در جهانی که بنیان های توسعه متوازن و پایدار جوامع آن به یمن توسعه فناوری شکل می گیرد و رقابت در عرصه های اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، سیاست و.

با این الگو سنجیده می شود دست یافتن به دانش و فناوری بسیار تعیین کننده و حیاتی است و این نیز محصول فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی هدفمند و پایدار است.

از این رو اهمیت این مقوله مهم در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های کلان و استراتژیک کشورها برای رسیدن به برتری های اقتصادی، رفاه اجتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی به علوم و دانش کاربردی، رکن اساسی پیشرفت و توسعه پایدار است

دسترسی به علوم و دانش کاربردی، رکن اساسی پیشرفت و توسعه پایدار است