مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 17:462022-12-17اقتصادي

ابهام در مرگ فک های خزری/ آلودگی دریای خزر؛ از دلایل عمده مرگ زیست مندان خزری


همایون خوشروان عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی امروز درباره دلایل مرگ فک های خزری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: چند روز گذشته مرکز تحقیقات کشور روسیه اعلام کرد بیش از 2هزار و 500 قلاده فک در آب های شمالی خزر دچار مرگ ومیر شدند و از بین رفتند البته علت این موضوع هنوز مشخص نشده و آزمایش هایی درحال انجام است اما علت مرگ فک ها را مرتبط با بحث سیل یا گیر کردن در تورهای ماهیگیری و یا شکار بی رویه نمی دانند.

     وی افزود: مطمئنا وقتی این عوامل نباشد عامل بسیار مهم این اتفاق می تواند آلودگی آب دریای خزر که ازطریق رودخانه هایی که از بخش شمالی وارد آن می شود، باشد که مهم ترین آن رودخانه ولگا است.

     عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی با بیان اینکه این فک ها در آب های ساحلی مشرف به استان داغستان یعنی در بخش غربی دریای خزر در کنار رودخانه سمور پیدا شدند، اضافه کرد: درحقیقت این رودخانه یکی از رودخانه های مهم بخش شمال غربی خزر است.

     خوشروان با اعلام اینکه می دانیم دریای خزر متاسفانه در همه نواحی به آلودگی های مختلف دچار شده است، تصریح کرد: آلودگی های مهم فلزات سنگین، سموم دفع آفات و مواد شیمیایی خطرناک ازجمله آلودگی هایی هستند که بیشتر از رودخانه های شمالی دریای خزر و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهام در مرگ فک های خزری/ آلودگی دریای خزر؛ از دلایل عمده مرگ زیست مندان خزری

ابهام در مرگ فک های خزری/ آلودگی دریای خزر؛ از دلایل عمده مرگ زیست مندان خزری