مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 19:052022-12-17سياسي

آبخیزداری بهترین روش حفظ و مدیریت پایدار منابع آبی است


با توجه به خشکسالی های اخیر در استان حفظ منابع آبی در استان اهمیت فراوانی دارد که آبخیزداری یک روش مهم و در دسترس برای حفظ منابع آبی محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در پنجمین جلسه کارگروه آبخیزداری استان افزود: فرمانداران اولویت شهرستان ها برای آبخیزداری را اعلام کردند که این اولویت ها احصاء شده و ارگان ها موظف شدند تا تکالیف محوله را انجام دهند.

وی با اشاره به وجود پدیده فرسایش خاک گرگروک ها در جنوب استان، بیان کرد: موضوع آبخیزداری به علت در دسترس ترین روش برای حفظ منابع آب و نزولات آسمانی، اهمیت فراوانی داشته و بهترین روش ذخیره سازی آب محسوب می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع آب در این استان به علت عدم دسترسی به منابع و خشکسالی های اخیر چند برابر سایر نقاط کشور حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: 81 حوزه آبخیزداری شامل عملیات لایروبی، مرمت خاکی و سنگ و ملاتی توسط اداره کل منابع طبیعی استان مشخص شده که با انجام آن بیش از 22 میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب خواهیم داشت.

مدرس خیابانی اظهار داشت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان آبخیزداری یکی از مقولات مهم توسعه بوده که باید به صورت جدی به آن پرداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری بهترین روش حفظ و مدیریت پایدار منابع آبی است

آبخیزداری بهترین روش حفظ و مدیریت پایدار منابع آبی است