مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 آذر 1401 ساعت 21:002022-12-17ورزشي

بانوان نیمی از شطرنج بازان کشور/ تیم ملی عازم قزاقستان می شود


نایب رییس فدراسیون شطرنج بابیان اینکه به دنبال ارتقاء این ورزش بین زنان روستاهای محروم از سال جدید میلادی هستیم، گفت: نیمی از شطرنج بازان کشور را بانوان تشکیل می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شادی پریدر غروب شنبه در مجمع انتخابات هیئت ورزشی شطرنج به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان سمنان ضمن بیان اینکه بالغ بر 20 هزار شطرنج باز در کشور شناسایی شده است، ابراز داشت: این در حالی که نیمی از این شطرنج بازان را بانوان تشکیل می دهند.

وی ضمن بیان اینکه مسابقات رشته شطرنج در سه بخش استاندارد، برق آسا و سریع برگزار می شود، افزود: تیم ملی شطرنج در بخش مردان و زنان برای حضور در مسابقات جهانی رپید و برق آسای، عازم قزاقستان خواهد شد.

نایب رییس فدراسیون شطرنج سارا خادم الشریعه را یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال طلا در این مسابقات عنوان کرد و ابراز داشت: این بانو سابقه کسب یک طلا و دو نقره را در کارنامه خود دارد که پس از دوری یک سال و نیمه تیم ملی را در این مسابقات همراهی می کند.

پریدر بابیان اینکه گسترش و توسعه این ورزش کم هزینه بین زنان مناطق محروم در دست پیگیری است، تصریح کرد: این یکی از مطالبات فدراسیون جهانی شطرنج است که بتواند مادران و فرزندان را تحت حمایت قرار دهد که از سال میلادی جدید این مهم عملیاتی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوان نیمی از شطرنج بازان کشور/ تیم ملی عازم قزاقستان می شود

بانوان نیمی از شطرنج بازان کشور/ تیم ملی عازم قزاقستان می شود