مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 07:352022-12-18سياسي

اقامه نماز از مهمترین شاخصه های حکومت صالحان است


مدیر گروه معارف دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: اقامه نماز در حکومت اسلامی و همگانی شدن آن، از مهمترین شاخصه های حکومت صالحان است، براساس آموزه های دینی، - این حقیقت در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) نمایان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محمودی صاحبی،در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم و روایات معصومان(ع)، اقامه نماز، مهمترین رکن دین و حکومت دینی محسوب می شود، بیان کرد: انبیای الهی نیز به اقامه نماز در جامعه مأمور بودند، خداوند در قرآن مؤمنان را بیش از چهل مرتبه به اقامه نماز فراخوانده است.

وی ادامه داد: در واقع اقامه نماز به معنای آن است که باید حق آن ادا شود، به عبارت دقیق تر اینکه؛ نماز به صورت یک پیکر بی روح و بی اثر اقامه نگردد، بلکه نمازی باشد که به معنای واقعی بنده را متوجه خالق و آفریننده خویش سازد و جامعه و مردم آن را از فحشا و منکَر باز دارد.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: اقامه نماز در حکومت اسلامی و همگانی شدن آن، از مهمترین شاخصه های حکومت صالحان است، براساس آموزه های دینی، این حقیقت در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) نمایان خواهد شد و البته در هر زمان دیگر نیز باید به سمت حقیقت اقامه نماز حرکت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقامه نماز از مهمترین شاخصه های حکومت صالحان است

اقامه نماز از مهمترین شاخصه های حکومت صالحان است