مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 07:452022-12-18دانش

شبکه یکپارچه و ملی آزمایشگاهی ایجاد می شود


رییس شبکه شاعا با اشاره به ایجاد شبکه های پراکنده آزمایشگاهی از سوی دستگاه های دولتی چون وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری، از ایجاد یک شبکه ملی آزمایشگاهی خبر داد.

- دکتر یعقوب فتح اللهی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در کشور ظرفیت آزمایشگاهی برای پژوهش های علمی ایجاد شده است که در قالب آزمایشگاه های تخصصی و یا ملی کار می کنند و هر کدام از این آزمایشگاها به صورت منفرد خدماتی را به متخصصان و محققان ارائه می دهند.

وی ادامه داد: برخی از دستگاه ها چون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد و جهاد کشاورزی، تجهیزات آزمایشگاهی خود را از طریق ایجاد شبکه آزمایشگاهی، به اشتراک گذاشته اند.

این شبکه ها، شبکه های دستگاهی هستند که شبکه آزمایشگاهی وزارت علوم با نام شاعا و شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با نام شبکه آزمایشگاه های راهبردی معرفی شده اند.

فتح اللهی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت های آزمایشگاهی چه در قالب آزمایشگاه های منفرد و چه در قالب شبکه های دستگاهی و همچنین به منظور تجمیع آزمایشگاه های کشور، ایجاد یک شبکه ملی آزمایشگاهی پیشنهاد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه یکپارچه و ملی آزمایشگاهی ایجاد می شود

شبکه یکپارچه و ملی آزمایشگاهی ایجاد می شود