مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 08:452022-12-18اقتصادي

تلخند پسته و آجیل چله شو به پرتقال و برنج


روند روبه رشد قیمت اقلام و اجناس در سایه ضعف نظارت ها شب یلدا و چله شوی پیش رو را گران و لوکس کرده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: قیمت هر کیلو پسته 500 تا 600 هزار تومان است که یک کارگر باید برای خرید آن بیشتر دستمزد خود را هزینه کند.

نرخ هایی که برق از سر می پراند و خاطره یلدا و شب نشینی طولانی ترین شب سال را از یاد می برد، هرچند طرح هایی برای کنترل بازار و اجناس اجرا شده اما نتیجه آن چندان ملموس و اثربخش نیست.

بازار ساری و غروب یکی از روزهای پاییزی چند شب مانده به یلدا کم رونق تر از قبل است، قیمت انواع آجیل و پسته آن قدر بالا است که نمی توان به فروشگاه هایش نزدیک شد.

آجیل پذیرایی 427 هزار تومان، آجیل شیرین 402 هزار تومان، آجیل مغز خام 459 هزار تومان، آجیل مغز سفارشی 482 هزار تومان، آجیل مغز سنتی 506 هزار تومان و آجیل مغز کچاپ 547 هزار تومان قیمت دارد.

پسته های خندان هم با جیب کارگران و خانواده های کم درآمد چندان سازگاری ندارد، پسته احمد آقایی لوس خاک 438 هزار تومان، پسته فندقی خام و شور 394 هزار تومان، پسته اکبری دستچین 637 هزار تومان قیمت دارند.

محمدی یک شهروند ساروی با بیان اینکه نرخ آجیل و پسته آنقدر بالا رفته که با حقوق کارمندی نمی توان آن را خرید، گفت: در شب یلدا با خرید میوه و نهایتاً چند هزار تومان تخمه سیاه این آیین را سپری خواهیم ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلخند پسته و آجیل چله شو به پرتقال و برنج

تلخند پسته و آجیل چله شو به پرتقال و برنج