مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 09:402022-12-18اقتصادي

توصیه های فنی برای مقابله با آفات کلزا و گندم در گلستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان، توصیه های فنی برای مقابله با آفات کلزا و گندم در سطح استان را تشریح کرد.

- محمدرضا عباسی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: کشت کلزا در استان گلستان به اتمام رسیده و 100 درصد کشت این محصول در استان محقق شده اما برای کشت محصول گندم، تا آخر این ماه فرصت است و کشاورزان جا مانده می توانند برای کشت آن اقدام کنند، تاکنون 95 درصد از کشت گندم در گلستان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دو آفت مهم محصول کلزا و گندم را تهدید می کند، افزود: آفتی که به محصول کلزا خسارت می زند و در برخی اوقات موجب شخم زدن مزرعه و کشت مجدد می شود کک کلزا است، این آفت در مرحله دو برگی گیاه را گرفتار می کند متأسفانه در این مرحله گیاه بسیار ضعیف است و در صورت گرفتار شدن به این آفت از بین می رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان اضافه کرد: ضدعفونی کردن و بذرمال کردن بذر کلزا می تواند حشرات ناشی از این آفت را کنترل کند، همچنین به کشاورزان توصیه می کنم بلافاصله پس از کشت بازدیدهای مکرر از مزرعه داشته باشند و در صورت مشاهده آفت، با مشورت کارشناسان پهنه و کلینیک های گیاهپزشکی در اولین فرصت اقدام به سمپاشی مزرعه خود کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های فنی برای مقابله با آفات کلزا و گندم در گلستان

توصیه های فنی برای مقابله با آفات کلزا و گندم در گلستان