مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 10:562022-12-18اقتصادي

چین عطش جام جهانی را برطرف کرد


مرکز ذخیره آب عظیم که توسط گروه انرژی چین گژوبا از استان هوبی ساخته شده، در دوحه قطر نصب شده است تا ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی این کشور عربی را افزایش دهد و آب سالم برای جام جهانی فوتبال 2022 فراهم کند.

- به نقل از چاینا دیلی، قطر کوچکترین کشوری است که تاکنون جام جهانی فوتبال را میزبانی کرده و همچنین خشک ترین کشور بین میزبان های قبلی است.

بر اساس برآوردها 1.

2 میلیون هوادار فوتبال که معادل نزدیک به نیمی از جمعیت قطر است، به کشوری که بنزین در آن ارزان تر از آب است، سرازیر شدند و به نظر می رسد تامین آب در این کشور تحت فشار زیادی قرار گرفته است اما یک تاسیسات ذخیره آب غول پیکر که بخش هایی از آن توسط یک شرکت چینی ساخته شده، تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده است.

ژانگ لی، طراح این گروه، گفت: این تاسیسات که از 15 مخزن بزرگ ذخیره آب تشکیل شده است که هر کدام با ظرفیت حدود 500 هزار متر مکعب زمانی که پر از آب می شود، قادر است تمام آب مورد نیاز روزانه 2 میلیون نفر را به مدت هفت روز تامین کند.

2 مورد از این مخازن توسط گروه انرژی چین گژوبا از استان هوبی ساخته شده است.

ژانگ خاطرنشان کرد: با شروع ساخت در سال 2015 این پروژه برای افزایش ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی این کشور عربی و تامین آب سالم برای جام جهانی 2022 راه اندازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین عطش جام جهانی را برطرف کرد

چین عطش جام جهانی را برطرف کرد