مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 12:452022-12-18اقتصادي

عملیات کنترل علف های هرز گندم در مزارع خوزستان آغاز شد


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز عملیات کنترل علف های هرز گندم به شیوه مبارزه شیمیایی همزمان با رشد علف های هرز در مزارع استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ناجی شهیب زاده پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت وگویی رسانه ای از آغاز عملیات کنترل علف های هرز گندم به شیوه مبارزه شیمیایی همزمان با رشد علف های هرز در مزارع استان خوزستان خبر داد و افزود: کنترل علف های هرز در صورتی که در زمان مناسب و با علف های کش های اختصاصی انجام شود تا 30 درصد بر عملکرد محصول تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه مقابله با علف های هرز در یک بازه زمانی مشخص انجام می شود، ادامه داد: در محصول گندم مبارزه شیمیایی با علف های هرز از شروع پنجه زنی تا پیش از به ساقه رفتن که در شرایط معمول 20 روز طول می کشد، انجام می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: سمومی که در گندم استفاده می شود در 3 شکل باریک برگ کش، پهن برگ کش و دو منظوره در بازار وجود دارد.

وی تصریح کرد: کشاورزان با توصیه های کارشناسان حفظ نباتات، کلینیک های گیاه پزشکی و مراکز خدمات با دریافت توصیه های فنی در مصرف سموم به میزان مصرف و زمان مصرف توجه ویژه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات کنترل علف های هرز گندم در مزارع خوزستان آغاز شد

عملیات کنترل علف های هرز گندم در مزارع خوزستان آغاز شد