مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 13:002022-12-18اقتصادي

جایگزینی 25 درصد از چمن های اصفهان با گونه های سازگار با کم آبی


معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: 25 درصد چمن های شهر را به چمن های سازگار تغییر دادیم که سال آینده پنج درصد دیگر به این میزان اضافه می شود و طبق برنامه ریزی تا 10 سال آینده، - ایسنا/اصفهان معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: 25 درصد چمن های شهر را به چمن های سازگار تغییر دادیم که سال آینده پنج درصد دیگر به این میزان اضافه می شود و طبق برنامه ریزی تا 10 سال آینده، این میزان به 95 درصد می رسد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در سومین برنامه شهرگاه هم اندیشی دانشگاه و مدیریت شهر با موضوع خدمات شهری (پسماند)، اظهار کرد: فضای سبز شهر اصفهان سالانه به 56 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد که این رقم در شرایط خشک سالی حداقل 36 میلیون مترمکعب است.

مهدی بقایی افزود: این مقدار نیاز آبی که معادل سه هزار لیتر بر ثانیه است باید از رودخانه زاینده رود، چاه های آب زیرزمینی و پساب شهری یا تصفیه پساب تأمین شود که با توجه به شرایط فعلی رودخانه، این میزان آب قابل برداشت نیست.

همچنین این میزان برداشت از آب های زیرزمینی امکان پذیر نیست و بنابراین بیشتر تمرکز بر استفاده از پساب شهری است که این مهم نیز در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگزینی 25 درصد از چمن های اصفهان با گونه های سازگار با کم آبی

جایگزینی 25 درصد از چمن های اصفهان با گونه های سازگار با کم آبی