مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 13:202022-12-18سياسي

وحدت حوزه و دانشگاه برای بالندگی انقلاب اسلامی امری حیاتی است


قم_ مدیر حوزه های علمیه در پیامی به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت این دو نهاد را برای بقا و بالندگی انقلاب اسلامی ایران امری حیاتی برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی به مناسبت 27 آذر شهادت شهید آیت الله مفتح که سالروز حدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده پیامی صادر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است: باسمه تعالی وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا 27 آذر ماه سال 1358 روز شهادت عالم مجاهد آیت الله دکتر محمد مفتح از پیشگامان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه، به دست گروهک تروریستی فرقان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران است.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در سال 1358 با اعلام این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نقشه دشمنان اسلام و انقلاب برای تعارض و تقابل این دو نهاد علمی مهم و اثرگذار را خنثی نمود و از این طریق تهدید را تبدیل به فرصت کرد.

اکنون 43 سال از این روز می گذرد و هر سال این روز را گرامی می داریم و بر این وحدت تأکید می کنیم.

در طول این مدت درباره مفهوم وحدت، ضرورت آن، ابعاد، راهبردها، سیاست ها و برنامه های وحدت این دو نهاد علمی بحث های زیادی صورت گرفته و مقالات علمی متعددی نوشته شده و اقداماتی نیز برای تحقق آن صورت گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت حوزه و دانشگاه برای بالندگی انقلاب اسلامی امری حیاتی است

وحدت حوزه و دانشگاه برای بالندگی انقلاب اسلامی امری حیاتی است