مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 13:352022-12-18اقتصادي

کشت زعفران با بالاترین درجه کیفی در دانشگاه لرستان


یک هکتار زعفران با بالاترین درجه کیفی از لحاظ عطر، طعم و قدرت رنگ دهی در دانشگاه لرستان کشت شد و قرار است که کاشت این محصول در دانشگاه توسعه پیدا کند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: نتایج آزمایش کیفیت نمونه زعفران کشت شده در دانشگاه لرستان، نشان داد این محصول دارای بالاترین درجه کیفی از لحاظ عطر، طعم و قدرت رنگ دهی است که در دسته زعفران سوپرنگین صادراتی به شمار می آید.

با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازعملکرد ارائه شده از سوی مهدی سلیمانی مطلق ، مسئول حوزه کاری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، بر معیار نتایج آزمایش کیفیت نمونه زعفران کشت شده در دانشگاه لرستان، این محصول دارای بالاترین درجه کیفی از نظر شاخص های عطر، طعم و رنگ دهی است که در گروه زعفران سوپرنگین صادراتی محسوب می شود.

دانشگاه لرستان در راستای ارتقای شاخص های مدیریت سبز در مهرماه امسال اقدام به کشت کم آب زعفران به میزان یک هکتار کرد.

مطابق پیوست، نتایج آزمایش کیفیت نمونه زعفران کشت شده در دانشگاه لرستان نشان داد که این محصول دارای بالاترین درجه کیفی از لحاظ عطر، طعم و قدرت رن گدهی است که در دسته زعفران سوپرنگین صادراتی به شمار می آید.

لذا با توجه به عدم نیاز به آبیاری و عملکرد بالای آن در هکتار از سال دوم به بعد، توسعه کشت آن در دانشگاه لرستان و سایر اراضی کشاورزی دیم استان لرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت زعفران با بالاترین درجه کیفی در دانشگاه لرستان

کشت زعفران با بالاترین درجه کیفی در دانشگاه لرستان