مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 14:392022-12-18اقتصادي

کمر عشایر زیر فشار تعرفه آب بها است


مدیرکل امور عشایر استان بوشهر با اشاره به بالا بودن هزینه آب بهای عشایر، خواستار تامین آب مناسب برای عشایر استان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالمحمد امینی زاده مدیرکل امور عشایر استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به اینکه قوت غالب عشایر نان است لذا سهمیه 12 کیلوگرم آرد به هر نفر در ماه برای عشایر کافی نیست، اظهار داشت: بالا بودن هزینه آب بهای دریافتی از سوی شرکت آب و فاضلاب از دامداران عشایر از عمده مشکلات جامعه عشایری استان است.

وی افزود: با توجه به نیاز هر دامدار به حداقل چهار سرویس آب در ماه، با احتساب هر سرویس 405 هزار تومان، پرداخت یک میلیون و 620 هزار تومان در یک ماه برای هزینه آب بها اصلاً در توان عشایر نیست.

این مقام مسئول اضافه داشت: نظر به قدیمی، فرسوده و ناکافی بودن ناوگان آبرسانی سیار برای تأمین آب آشامیدنی عشایر و دام آنها، برای حل اساسی مشکل بالا بودن آب بها، نیاز به ارائه راهکاری مناسب در قالب قانون است.

وی دیگر مشکلات دامداران عشایری را افزایش پنج تا 6 برابری قیمت نهاده های دامی بعد از حذف ارز ترجیحی برشمرد و اعلام داشت: عشایر استان بوشهر 450 هزار واحد دامی معادل 45 درصد دام سبک استان را در اختیار دارند بنابراین عشایر توانایی تأمین نهاده دامی موردنیاز از بازار آزاد را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمر عشایر زیر فشار تعرفه آب بها است

کمر عشایر زیر فشار تعرفه آب بها است