مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 14:502022-12-18اقتصادي

اجرای کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در همدان


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در استان آغاز شده است، گفت: طرح جهش تولید گیاهان دارویی برای اولین بار درسال 1401 در استان همدان اجرا می شود.

- حجت الله شهبازی اظهار کرد: در همه شهرستان های استان برش برنامه کشت گیاهان دارویی دیم تهیه و ابلاغ شده و آموزش کارشناسان پیگیر طرح به تعداد 130 نفر روز برگزار شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه ملی گیاهان دارویی کشور، بذر مورد نیاز کشت گیاهان دارویی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی افزود: در این طرح 30 درصد از مبلغ بذر پرداخت و بخشی از هزینه بذر از محل کمک های دولتی و بخشی در پایان برداشت و تحویل محصول تهاتر می شود.

شهبازی ادامه داد: تاکنون بیش از 400 هکتار گیاه دارویی دیم شامل زیره سبز، سیاهدانه، خاکشیر، بابونه، خارمریم، گشنیز، قدومه، زعفران، مریم گلی، گل محمدی و موسیر در شهرستان های استان کشت شده است، همچنین کودشیمیایی گیاهان دارویی دیم در سامانه پایش کود بارگذاری و تحویل کشاورزان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، شهبازی خاطر نشان کرد: در هر شهرستان حداقل یک سایت الگویی پنج هکتاری به منظور ترویج اصول فنی کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در همدان

اجرای کشت قراردادی گیاهان دارویی دیم در همدان