مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 آذر 1401 ساعت 14:552022-12-18سياسي

چرا با وجود بهره مندی از تفکر اسلامی موفق نشدیم؟


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی با طرح این سؤال که چرا با وجود بهره مندی از تفکر اسلامی موفق نشده ایم، با اشاره به رویه حاکمان در دوره قاجار و پهلوی گفت: - حاکمان ما در دوره های گذشته ارزشی برای رشد و توسعه قائل نبودند و اینکه در شعار و حرف از اسلام، رشد، توسعه و پیشرفت سخن بگوییم، پیشرفت را محقق نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس نصیری فرد در همایش وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی که امروز (27 آذرماه) در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت شهید دکتر مفتح گفت: اگر بخواهیم از نگاهی کاربردی درباره وحدت حوزه و دانشگاه سخن بگوییم باید به این سؤال پاسخ دهیم که آیا دین و مدرنیته می تواند یک جا جمع بشود؟ سال هاست بشریت با این مسئله درگیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: برخی معتقدند دین کارایی لازم برای مدیریت عرصه های مختلف بشری را ندارد و در طول تاریخ نتوانسته حکومتی تشکیل دهد که پاسخگوی نیازهای بشریت باشد و به دنبال این نگاه، جدایی دین از سیاست را مطرح می کنند.

مثالی این گروه این است که غرب از زمانی رشد و پیشرفت کرده که دین را کنار گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا با وجود بهره مندی از تفکر اسلامی موفق نشدیم؟

چرا با وجود بهره مندی از تفکر اسلامی موفق نشدیم؟