مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 00:252022-12-18اقتصادي

دیابت بی مزه چیست؟


دیابت ملیتوس، دیابت شیرین یا همان مرض قند که معمولاً به اختصار دیابت نامیده می شود، هیچ ارتباطی با دیابت بی مزه ندارد و تنها به واسطه شباهت برخی علائم مانند احساس تشنگی به این نام خوانده می شوند.

- ایسنا/لرستان یک متخصص داخلی گفت: دیابت ملیتوس، دیابت شیرین یا همان مرض قند که معمولاً به اختصار دیابت نامیده می شود، هیچ ارتباطی با دیابت بی مزه ندارد و تنها به واسطه شباهت برخی علائم مانند احساس تشنگی به این نام خوانده می شوند.

علی هادیان پور، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دیابت بی مزه اختلالی است که در آن حجم ادرار افزایش پیدا می کند، به طورطبیعی روزانه بین یک تا سه لیتر ادرار تولید می شود، این میزان در دیابت بی مزه می تواند به 20 لیتر در روز هم برسد.

وی ادامه داد: در دیابت بی مزه، سیستم تعادل آب بدن به درستی عمل نمی کند و منجربه افزایش حجم ادرار می شود، افراد مبتلا به دیابت بی مزه به طور مکرر نیاز به دفع ادرار دارند و مدام احساس تشنگی می کنند.

هادیان پور با اشاره به این که دیابت بی مزه به دلیل اختلال در عملکرد هورمون وازوپرسین یا ADH ایجاد می شود، عنوان کرد: این هورمون نقش مهمی در تنظیم سطح مایعات بدن دارد، هورمون وازوپرسین توسط غده هیپوتالاموس تولید و در هیپوفیز ذخیره می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت بی مزه چیست؟

دیابت بی مزه چیست؟