مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 00:402022-12-18پزشكي

«سیاه تنگرس» چیست؟


یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: سیاه تنگرس، گیاهی درختچه ای است که در درمان بیماری های مختلفی مانند دیابت، چربی خون، پروستات و .

کاربرد دارد.

- سعیده امیری، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: گیاه سیاه تنگرس با نام علمی Rhamnus persica یکی از گیاهان خوراکی خودرو و متعلق به خانواده عناب است.

وی ادامه داد: گیاه سیاه تنگرس بصورت درختچه ای پرخار است که تا ارتفاع سه متر می رسد و دارای شاخه های متناوب و جوان کرکدار خاکستری رنگ است که در حالت مسن شده گیاه به رنگ زرد، قهوه ای، قهوه ای خاکستری و خاکستری در می آیند.

امیری با اشاره به اینکه از این گیاه در درمان دیابت استفاده می شود، عنوان کرد: دیابت نوع یک هنوز درمان قطعی ندارد بنابراین از این گیاه برای درمان دیابت نوع دو استفاده می شود، باید بدانید که این نوع دیابت به نوع زندگی کردن و نوع غذایی که می خورید بستگی دارد و زمینه وراثت چندان اهمیتی در این نوع دیابت ندارد.

وی ادامه داد: این گیاه بیابانی می تواند برای درمان چربی خون شما مفید باشد و کلسترول موجود در خون را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد و شما را از بیماری های وابسته به چربی خون مصون می کند.

امیری بیان کرد: پروستات یکی از بیماری هایی است که سالانه افراد بسیار زیادی را درگیر می کند، باید بدانید که می توانید با مصرف گیاه تنگرس به کاهش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سیاه تنگرس» چیست؟

«سیاه تنگرس» چیست؟