مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 07:202022-12-19بين الملل

اوکراین طرح صلح کیسینجر را رد کرد


دولت اوکراین اظهارات هنری کیسینجر وزیر امورخارجه پیشین آمریکا مبنی بر اینکه زمان حل مناقشه اوکراین از طریق گفت وگو فرا رسیده است را «مماشات با متجاوز» خواند و آن را رد کرد و گفت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، کیسینجر 99 ساله و معمار سیاست تنش زدایی جنگ سرد در قبال اتحاد جماهیر شوروی به عنوان وزیر امورخارجه در زمان روسای جمهور جمهوری خواه ریچارد نیکسون و جرالد فورد، از زمانی که ولادیمیر پوتین برای اولین بار در سال 2000 رییس جمهور روسیه شد، بارها با وی ملاقات کرده است.

کیسینجر یکشنبه در مقاله ای در مجله اسپکتیتور با تاکید بر اینکه نتیجه جنگ روسیه و اوکراین نباید تضعیف مسکو باشد، نوشت: زمان ایجاد تغییرات راهبردی که قبلاً انجام شده و ادغام آنها در ساختار جدیدی برای دستیابی به صلح از طریق مذاکره نزدیک است.

وی افزود: فرایند صلح باید اوکراین را با ناتو مرتبط کند، هر طور که بشود.

بی طرفی دیگر معنی ندارد.

کیسینجر تاکید کرد که در ماه خرداد آتش بسی را پیشنهاد کرده بود که بر اساس آن روسیه باید به خطوط قبل از تهاجم اسفند عقب نشینی کند.

همچنین کریمه موضوع مذاکره خواهد بود.

میخاییلو پودولیاک، دستیار رییس جمهور اوکراین در پاسخ به اظهارات کیسینجر در تلگرام خود نوشت: آقای کیسینجر هنوز قضیه را نفهمیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین طرح صلح کیسینجر را رد کرد

اوکراین طرح صلح کیسینجر را رد کرد