مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 08:402022-12-19اقتصادي

ارتعاش سنجی محوطه تاریخی تپه حصار دامغان انجام شد


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از ارتعاش سنجی خطرات ناشی از عبور ریل راه آهن از روی تپه حصار دامغان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اظهار کرد: با حضور هیأت مطالعات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایران در دامغان، ارتعاش سنجی و ارائه راهکارهای کاهش صدمات و خطرات ناشی از عبور ریل راه آهن محور تهران- مشهد روی تپه حصار دامغان صورت گرفت.

وی با اشاره به قدمت هفت هزار ساله تپه حصار دامغان، افزود: با هدف پیگیری و بررسی اقدامات مطالعاتی قرارداد میراث فرهنگی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایران، گروه اندازه گیری میدانی مرکز تحقیقات در دامغان حضور یافتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان گفت: اندازه گیری میدانی مقادیر صدا و میزان ارتعاشات ناشی از عبور ناوگان ریلی در محدوده تاریخی تپه حصار دامغان و بررسی راهکارهای کاهش خطرات و آسیب ها از اقدامات انجام شده توسط این گروه بود.

اکبرپور افزود: عبور ریل راه آهن تهران- مشهد از این محوطه تاریخی زخمی را بر دل تاریخ گذاشته که با عبور روزانه ده ها قطار از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتعاش سنجی محوطه تاریخی تپه حصار دامغان انجام شد

ارتعاش سنجی محوطه تاریخی تپه حصار دامغان انجام شد