مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 10:002022-12-19اقتصادي

قاچاق چوب 10 درصد بیشتر از آمارهای ارائه شده است


فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص کنترل قاچاق چوب از ابتدای سال جاری تا کنو، اظهار کرد: میزان قاچاق های انجام شده 10 درصد بیش از آمار کشفیات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از مسائلی که همیشه جنگل ها را تهدید می کند، مسئله قاچاق چوب است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور با وجود نامشخص بودن بخشی از قاچاق های صورت گرفته در کشور، از ابتدای سال جاری تا کنون 4000 فقره پرونده در زمینه قاچاق چوب تشکیل شده که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ رضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، درباره پدیده قاچاق چوب و مقابله با آن اظهارکرد: قاچاق یک پدیده پیچیده و چندوجهی است که مقابله با آن نیازمند نگاه ملی، حاکمیتی، برنامه عملیاتی و راهبردی است.

وی در ادامه در واکنش به انتقاد برخی از کارشناسان از طرح نشانه گذاری و برداشت درختان، مغایرت آن با طرح تنفس جنگل ها و هموار کردن بهره برداری غیرقانونی از جنگل تاکید کرد: این موضوع مربوط به زمان بهره برداری بود که پس از اعلام طرح تنفس در جنگل های هیرکانی دیگر قطع و حملی به غیر از درختانی که در مستثنیات واقع است، صورت نمی گیرد که آن هم بر اساس فرایند تعریف شده از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت بسیار محدود انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق چوب 10 درصد بیشتر از آمارهای ارائه شده است

قاچاق چوب 10 درصد بیشتر از آمارهای ارائه شده است