مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 11:102022-12-19اجتماعي

محدودیت های افراد مشمول به سربازی در سفرهای خارجی


کارت پایان خدمت سربازی گرچه مثل سابق برای دریافت گواهینامه راهنمایی رانندگی و نقل و انتقال سند الزامی نیست، کماکان دریافت برخی حقوق و مزایای شهروندی نظیر استخدام در ادارات دولتی، - همانند کشورهایی نظیر کره شمالی، ونزوئلا و سوریه، خدمت سربازی در ایران نیز اجباری است و تمام آقایانی را که در محدوده سنی بین 18 تا 50 سال قرار دارند، شامل می شود.

بنابراین افراد در فردای جشن تولد 18 سالگی خود باید وضعیت نظام وظیفه خود را نیز مشخص کرده و برای دریافت معافیت موقت، دائم و یا فرم اعزام به خدمت اقدام کنند.

منظور از معافیت موقت، همان معافیت تحصیلی است که امکان شرکت در کنکور و حضور در دانشگاه را برای کسانی که تمایل به ادامه تحصیل دارند، فراهم می کند.

ناگفته نماند که برای این نوع معافیت نیز مدت زمان محدودی در نظر گرفته شده است و چنانچه افراد طی زمانی مشخص قادر به کسب مدرک مورد نظر (به عنوان مثال 6 سال برای کارشناسی ارشد پیوسته و 3 سال برای کارشناسی ارشد ناپیوسته) نباشند، معافیت تحصیلی آن ها لغو شده و در صورت عدم مراجعه به سازمان نظام وظیفه برای انجام خدمت سربازی، مشمول غایب محسوب خواهند شد.

معافیت پزشکی، معافیت کفالت، معافیت نخبگان، عفو رهبری و خرید خدمت نیز جزء معافیت های دائم سربازی محسوب می شوند و افراد واجد شرایط با دریافت این نوع مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت های افراد مشمول به سربازی در سفرهای خارجی

محدودیت های افراد مشمول به سربازی در سفرهای خارجی