مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 11:302022-12-19پزشكي

از سکته گوش چه می دانید؟ / مراجعه زودهنگام و درمان آن


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «محمد اجل لوییان»، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با رادیو سلامت با بیان اینکه سکته گوش یک نام گذاری غلط است، - اگر افراد به طور ناگهانی شنوایی خود را از دست می دهند، باید ظرف یک الی دو هفته اول، به پزشک مراجعه کنند تا پس از ارزیابی های لازم درمان صورت گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد اجل لوییان ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با رادیو سلامت با بیان اینکه سکته گوش یک نام گذاری غلط است، افزود: همین بیماری برای چشم هم وجود دارد یعنی سکته چشم هم داریم.

آنچه که مردم را نگران می کند و ناراحت کننده است سکته مغز یا قلب است.

این کلمه، سکته گوش با سکته مغز و قلب، خیلی فاصله دارد.

سکته مغز و قلب مغایر حیاتی دارد؛ اما سکته گوش خیلی ترسناک و نگران کننده نیست؛ ولی واقعیت امر این است که بنا بر دلایلی گوش به یک مرتبه شنواییش را ازدست دهد که این اصطلاح را سکته گوش می گویند.

وی افزود: وقتی این اتفاق افتاد، بیمار باید در ظرف یک الی دو هفته اول، به پزشک مراجعه کند، پزشک متخصص ارزیابی می کند و اگر به طور ناگهانی شنوایی، از دست رفته باشد و به اصطلاح سکته گوش رخ داده باشد، که البته سکته گوش هم ممکن است نصف نیمه و ناقص باشد، اگر زود مراجعه کنند، درمان ها جواب می دهد و نصف بیمار ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سکته گوش چه می دانید؟ / مراجعه زودهنگام و درمان آن

از سکته گوش چه می دانید؟ / مراجعه زودهنگام و درمان آن