مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 11:502022-12-19ورزشي

چه چیزی جوانان را به سمت موادمخدر می کشاند؟


عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: فقر اوقات فراغت، ضعف مشارکت در فعالیت های جمعی، نحیف شدن نهادهای مدنی و افزایش هزینه های ورزشی و تفریحی به همراه اضطراب اجتماعی در جامعه سبب شده که آینده سازان این مرز و بوم در لبه خطر بسیار جدی گرایش به اعتیاد قرار گیرند.

- دکتر علی عربی در سمیناری با موضوع بررسی عوامل موثر بر گرایش نوجوانان و جوانان به اعتیاد در شهر اهواز که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از مطالعات صورت پذیرفته عوامل گرایش به اعتیاد در سطح فردی و روانشناختی مورد نظر قرار گرفته اند و از این رو با توجه به یافته های حاصل مهمترین خط پیشگیری از اعتیاد محدود به جلوگیری از دسترسی به مواد و از سوی دیگر توانمندی فردی افراد به لحاظ شخصیتی و روان شناختی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: این در حالی است که با توجه به داده های جهانی و تجربه بسیاری از کشورهای توسعه یافته، مهمترین علل گرایش به اعتیاد در افراد را باید در ناکارآمدی ساختارهای اجتماعی در جهت تحقق وظایف کارکردی آن ها لحاظ کرد.

عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در این ارتباط باید بر این نکته تاکید داشت که ناکارآمدی نهادی سازمان ها و سیاست های کلان یک حکمرانی بد است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه چیزی جوانان را به سمت موادمخدر می کشاند؟

چه چیزی جوانان را به سمت موادمخدر می کشاند؟