مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 12:222022-12-19سياسي

مراکز پژوهشی و دانشگاهی آنچنان که باید اخلاق محور نیستند


مهدی گلشنی می گوید مراکز پژوهشی و دانشگاهی ما آنچنان که باید اخلاق محور نیستند! اخلاق در جامعه ما حاکم نیست و این نقطه ضعفی است که بزرگی چون آیت الله مصباح یزدی هم به آن تذکر داده بود.

- مهدی گلشنی می گوید مراکز پژوهشی و دانشگاهی ما آنچنان که باید اخلاق محور نیستند! اخلاق در جامعه ما حاکم نیست و این نقطه ضعفی است که بزرگی چون آیت الله مصباح یزدی هم به آن تذکر داده بود.

خبرگزاری مهر – گروه فرهنگ و ادب: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1379 خورشیدی به منظور ترویج فرهنگ پژوهش چهارمین هفته از آذر ماه را به نام هفته پژوهش نامگذاری کرد.

در اسناد بالادستی کشور هم مدام بر بحث ارتقای حوزه پژوهش تاکید شده است، اما بسیاری بر این عقیده اند که امر پژوهش در ایران پرابلماتیزه نشده است و پژوهش صرفاً یک ژست و نمایش فرهیختگی برای دستگاه های اجرایی است و حوزه های مختلف از جمله صنعت رابطه ای با امر پژوهش و مراکز پژوهشی و آکادمیک ندارند و به عبارتی هنوز فرهنگ پژوهش به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت هایی که همه ابعاد و جنبه های گوناگون پژوهش را از خود متأثر می کند، هنوز در جامعه ما درونی نشده است و به همین دلیل نیز پژوهش ها سودمند نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراکز پژوهشی و دانشگاهی آنچنان که باید اخلاق محور نیستند

مراکز پژوهشی و دانشگاهی آنچنان که باید اخلاق محور نیستند