مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 12:252022-12-19سياسي

وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت ماهوی و روشی نیست


مدیر گروه معارف دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت ماهوی و روشی نبود، گفت: قرار نبود این  دو نهاد کارکردهای خود را از دست داده و حوزه به دانشگاه یا دانشگاه به حوزه تبدیل شود.

- حجت الاسلام مجتبی سپاهی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه تحقق انقلاب در دوره ای که در کل دنیا، بنا بر حذف دین از ساحات زندگی مردم اتفاق ویژه ای شمرده می شد، اظهار کرد: در آن دوره تقابل تفکرات لیبرالیستی و مارکسیستی، توجه به جریان مارکسیسم به عنوان یک جریان و اندیشه انقلابی، در جهت رسیدن به سوسیالیسم و از بین بردن سرمایه داری و کاپیتالیسم در جهان حاکم بود و در عین حال هر دو جریان مارکسیسم و کاپیتالیسم با دین مخالف بودند.

وی افزود: مارکسیسم دین را افیون توده معرفی می کرد که با بهره کشی از مردم و طبقه ضعیف، آنها را وادار به سکوت و پذیرش قدرت و ظلم جریان حاکم می کند، در مقابل جریان سرمایه داری نیز دین را از جنبه های اجتماعی زندگی حذف و تبدیل به امر شخصی و معنوی جزیی کرده بود.

در هر دو جریان، دین از جایگاه اصلی خود به انحراف کشیده شده و در متن زندگی مردم به عنوان یک عامل تحرک و تعالی بخش جایی نداشت.

سپاهی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هشداری برای دو جریان حاکم در بلوک شرق و غرب بود، گفت: این مسئله که چه مولفه هایی در اسلام وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت ماهوی و روشی نیست

وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت ماهوی و روشی نیست