مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-19اقتصادي

خبر خوش برای صاحبان مشاغل خانگی


معاون اشتغال وزیر کار از راه اندازی سامانه فروش تولیدات مشاغل خانگی خبر داد و گفت: تمرکز وزارت کار در سال آینده افزایش فروش و توسعه محصولات خانگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اهمیت مقوله کارآفرینی و ضرورت توجه به آن و نقش مشاغل خانگی در رشد و توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری غیرقابل انکار است.

امروزه بخش اعظمی از موضوع کارآفرینی منجر به فعالیت هایی است که در خانه ها و توسط زنان صورت می گیرد.

کسب و کارهای خانگی از جمله بخشهای حیاتی و ضرورتی فعالیتهای اقتصادی در کشورهای پیشرفته محسوب می شوند که از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات موجب تنوع بسیاری در جوامع و اقتصادهای جهان شده اند.

به اعتقاد کارشناسان، مشاغل خانگی نقطه شروع مناسبی برای راه اندازی یک کسب و کار شخصی خصوصا برای جوانان جویای کار به شمار می رود.

بر اساس آمارها در حالی که سهم مشاغل خانگی در کشورهای دنیا بین 15 تا 23 درصد گزارش شده است، این سهم در کشور ما حدود 3 تا 4 درصد است با این حال زنان 70 درصد متقاضیان مشاغل خانگی را تشکیل می دهند.

یکی اقدامات تحولی دولت سیزدهم در حوزه مانع زدایی و حمایت از کسب و کارها، موضوع آنی کردن صدور مجوزهای کسب و کار بود که وزارت کار در حوزه مشاغل خانگی با جدیت دنبال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش برای صاحبان مشاغل خانگی

خبر خوش برای صاحبان مشاغل خانگی