مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 14:202022-12-19فرهنگي

فرش دستباف معرف تاریخ و فرهنگ ایران است


نویسنده و پژوهشگر فرش دستباف ایران گفت: فرش، تنها حرفه مهم، پایدار و اقتصادی ایران بوده است که هنرمندان آن بخش عظیمی از تاریخ و فرهنگ ایران را بر دوش کشیده اند.

- ایسنا/اصفهان نویسنده و پژوهشگر فرش دستباف ایران گفت: فرش، تنها حرفه مهم، پایدار و اقتصادی ایران بوده است که هنرمندان آن بخش عظیمی از تاریخ و فرهنگ ایران را بر دوش کشیده اند.

شیرین صور اسرافیل، امروز(دوشنبه، 28 آذر) در نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه کاشان شناسی، اظهار کرد: فرش و هنرمندان آن هزاران سال بار عظیم و باشکوه فرهنگ کشور را به دوش کشیده اند در حالی که نامی از آنها در جایی نیست.

وی افزود: فرش نعمت بسیار با ارزشی است که کمتر شناخته و ارج گذاشته شده است و در طول 400 سال گذشته که فرش ایران در اوج شکوفایی بود و حتی اکنون که این سرزمین انبوه بافندگان و قالیبافان را داشته و دارد، نامی باقی نمانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نویسنده و پژوهشگر فرش دستباف ایران، تصریح کرد: مسائلی که در تاریخ، فرهنگ و آزادگی این هنر نهفته است، انسان را به حیرت وادار می کند.

حتی زمانی که مغول و تیمور و دیگر غارتگران بزرگ آمدند و این سرزمین را با خاک یکسان کردند، فرش، تنها حرفه مهم و پایدار بود که در زیرزمین خانه ها بافته شد و علاوه بر اداره زندگی، اقتصاد کشور را کمک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش دستباف معرف تاریخ و فرهنگ ایران است

فرش دستباف معرف تاریخ و فرهنگ ایران است