مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 15:202022-12-19فرهنگي

وزارت ارشاد از اجراهای پاییز آمار داد/ دوپینگ با آمار جشنواره ها!


در سه ماه پاییز امسال، 65 نمایش در بیش از 27 سالن تئاتر تهران روی صحنه رفته اند و مخاطبان شهرستانی هم، تماشاگر بیش از 300 اجرا به صورت عمومی یا در دل جشنواره های استانی بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، تئاتر کشور، پس از 2 سال سخت کرونایی، از بهار 1401، بار دیگر جان گرفت و این شرایط در تابستان به اوج خود رسید.

با این حال، با ناآرامی های پیش آمده در جامعه و شرایط نامناسبِ فعالیت های هنری، اجراهای تئاتر در نیمه نخست مهر دچار افت شد که با برنامه ها و سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی، از خاموشی چراغ سالن ها جلوگیری شد.

اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سه ماه گذشته، با 2 راهکار، به دنبال تشویق هنرمندان برای به صحنه آوردن تئاتر بوده است؛ اول آن که سهم 20 درصدی سالن های دولتی از فروش را به تهیه و تولیدکنندگان آثار برگردانده است و دوم آن که با وجود محدودیت های مالی، پرداخت کمک هزینه اجراها را دوبرابر کرده است.

با تمهیدات در پیش گرفته شده، در پاییز 1401، بیش از 27 سالن تئاتر و مرکز فرهنگی و هنری در شهر تهران، پذیرای اجرای نمایش بوده که در آن ها، بیش از 50 نمایش بزرگ سال و 15 اثرِ ویژه کودکان و نوجوانان روی صحنه رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت ارشاد از اجراهای پاییز آمار داد/ دوپینگ با آمار جشنواره ها!

وزارت ارشاد از اجراهای پاییز آمار داد/ دوپینگ با آمار جشنواره ها!